2015. január 21., szerda

BTR-152K csapatszállító 1:72 ICM - alapozás

A csapatszállító alváza megkapta az alapozást. Az AK Interactive szürke alapozóját próbáltam ki rajta, de az eredménnyel nem voltam maradéktalanul elégedett. Az alapozó állaga elég sűrű, majdnem fogkrémszerűen jön ki a flakonjából, kicsit gyanús, hogy nem ilyennek kellene lennie. Az AK saját, AK712 akril hígítójával hígítottam a szóráshoz szükséges tejszerű állagúra. 10-15 psi közötti nyomással próbáltam kifújni a 0.3 fúvókán keresztül 6-10 cm távolságból. Sajnos kicsit szemcsésen jött ki, és állandóan eltömítette a fúvókát. Még kísérleteznem kell vele, nem biztos, hogy fogom szeretni.


A karosszériát Vallejo Panzer Grey festékkel szórtam, ezzel nem volt probléma.



A kerekek:



Airfix 1:72 Willys Jeep - festés

A Willys jeep megkapta az alapszínét (AK 748 Russian Tan) és a kerekek is a gumiszürkék lettek. 

A részletek kifestése még hátravan. 



2015. január 20., kedd

BTR-152K csapatszállító 1:72 ICM - Összeállítás 1


Az ICM makettje az ötvenes évek páncélozott szállító harcjárművét ábrázolja. A BTR-152-t a keleti blokk több hadserege is rendszerben tartotta egészen a hetvenes évekig, exportálták a Közel-Keletre és Afrikába is. Magyarországon részt vett az 1956-os harcokban.

A wikipédiában bővebb ismertető olvasható a típusról (angol nyelven).

A készlet 2004-ben készült és a képen látható alkatrészekből áll.


Az összeállítási rajz két festési változatot jelöl, egy hatvanas évekbeli szovjet csapatszállítót és egy keletnémet páncélozott mentőautót a hetvenes évekből. A matricalapon néhány további szám, és egy arab BTR-hez tartozó jelek is megtalálhatók.
A makett kidolgozása a méretarány figyelembevételével jó, a gépkocsi testén van némi sorja, az alkatrészeken kevés öntési felesleg, de ez könnyen javítható. 

A következő képen az alváz és a differenciálmű összeállítása látható, ragasztás előtt. A ragasztást két részletben érdemes végezni, először az alvázhoz rögzítettem a laprugókat, és csak ezek alapos száradása után tettem helyére a  differenciálművet, nehogy illesztgetés közben elmozduljanak a rugók. A rudazat tengelyeinek illeszkedőcsapjait néhány mm-rel rövidíteni kellett, hogy a hátsó tengelypáron a kerekek tengelyei vízszintesen álljanak.



A kaszni előkészítés után, a K változat zárt tetejével. A motorháztetőn és a fülketetőn volt egy illesztési varrat. A kibúvónyílások hátulján a kinyomótüske helyét javítani kell, ha nyitott állapotban szeretnénk bemutatni a makettet.


A felépítmény alkatrészei. Az összeállítási rajzon jelölt furatok (kormánykerék) hiányoznak, de ez nagy gondot nem okoz az összeállításban. A lőszerrakaszok a támla mögött aligha fognak látszani a tető miatt.


Az összeállítás további részletei legközelebb...