2015. március 7., szombat

Italeri OH-58A 1:72

A következő készletet 1994-ben adta ki az Italeri. A Kiowa Warrior könnyű felderítő helikopter fegyvertelen vagy felfegyverzett változatait lehet megépíteni az Egyesült Államok hadserege, Az Osztrák Bundesheer vagy a Spanyol hadsereg színeiben. Én a sógorok egyik gépét építettem meg, bár a készlet kiadása óta a gépeket már felújították, több dolog is megváltozott (avionika, siklótalp, festés, stb.).

A készlet

A készlet pozitív panelvonalas, egyszerű kivitelű, csak alkatrészből áll. A modellezett helikopter korai változatait viszonylag jól közelíti. A kabin néhány eleme megvan, de a kollektív és a lábpedálok hiányoznak. A műszerfalon még hagyományos műszerek sorakoznak. Szóval kicsit régimódi. A törzsfelek illeszkedése nem pontos, alul egész jelentős a különbség, akad csiszolni való. A fülkeablakok kicsit kisebbek, mint a keretek, átlátszóra száradó dekopázslakkal tömítettem. A helikopter nyitott ajtókkal is megépíthető, de a nyitott ajtók rögzítését a modellezőnek kell megoldania.

Építés

A kabinbelsőt összeállítása után festettem és szárazecseteltem, ezután az egészre jól rázártam a fülkeajtót. Az üvegek beragasztásánál először körbekentem a befogadó kereteket lakkal, azután beillesztettem az üveget, és vártam, hogy kicsit száradjon. Ekkor még maradtak rések bőven, ide még fogpiszkálóval lakkot kentem, és egy fültisztító pálcikával az üveg felől a test irányában elsimogattam. Így végül nem maradt az üvegen ragasztó (vagyis dehogynem, mert először nem így csináltam... :( ). A maradékot alkohol fültisztító pálcikával töröltem le az üvegről.
a törzsfelek között akad azért némi szintkülönbség.

felül is kellett a Mr. Surfacer
A hátsó stabilizáló síkokat az Italeri összeállítási rajza hol felfelé, hol lefelé görbítgeti: a helyes irány a gép fotóin és a készlet dobozán, az illusztráción is látható. Ja, és tömíteni is kell.
Szárazpróba

A helikoptereken sok az üveg, én tehát sokat maszkoltam.
A maszkolás Tamiya maszkolóval, éles borotvapengével, és némi türelemmel kivitelezhető.

Alakul...

Festés, matricázás

A gépezet az Italeri instrukciói szerint olívzöld színű. Ha valaki szeretné, a "Cold Response" hadgyakorlaton részt vevő Kiowák szép tereptarka színeit is megvalósíthatja.

Néhány kép a kész makettről:







Végül egy osztrák Kiowa akcióban:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése