A következő Texan T-6 kiképzőgép hosszú és változatos karriert futott be a világ számos légierejének szolgálatában. A második világháború előtt, 1935-ben állt szolgálatba az Egyesült Államok légierejében, de Hardvard néven a RAF is használta. Ezen túl sok más légierő is használta kiképzésre, megfigyelő feladatokra és lázadók elleni harcra.
A készlet
A Hobby Boss cég Easy Assembly készletei nagyon egyszerűek, csupán néhány alkatrészből állnak. A készletek színvonalasak, jó minőségű öntvényeket tartalmaznak, az alakhűség változó. Kezdőknek is jó választás lehet egy ilyen gép, az összeállítás viszonylag egyszerű feladat, a legnagyobb kihívást néhány illesztési hézag eltüntetése jelenti. A kabin nincs kidolgozva, haladók ezt ízlés szerint pótolhatják.
A készletből két gépet lehet megépíteni, egy 1952-es Dél-Koreában állomásozó amerikai gépet, vagy egy - számomra fiktívnek tűnő - a Kínai légierő kötelékébe tartozó gépet. Mindkét gép fémszínű volt, festés nélkül. Ezek helyett inkább - a meglévő jelzések felhasználásával- egy kiképző-sárga színű gépet készítettem, ahhoz hasonlót, amilyen több is repül a mai napig.
Építés
A készlet minőségére jellemző, hogy a gépet ragasztó nélkül is össze lehet állítani, minden pontosan illeszkedik.
Szárazpróba |
A törzs és a szárnyak illesztésénél feltűnő hézag maradt, ezt
lecsiszoltam és Mr. Surfacer-rel tömítettem. A törzs elején szintén
orvosolni kellett egy illesztést.
Eltűnt a hézag |
A pilótakabin maszkolása viszonylag időigényes.
Maszkolás - sok kis kocka |
Festés
A törzset Vallejo fehérrel alapoztam, ezután a panelvonalakat olajbarnával festettem fel - legközelebb ezt nem így fogom csinálni, a sárga nehezen fed, e miatt nem lett egyenletes a végeredmény.
Festett fődarabok |
A festéshez Humbrol kiképző sárga akrilt használtam alaposan felhígítva, 15-18 psi nyomással, több rétegben.
A kilenchengeres csillagmotor fekete színt kapott, a nyomórudakat Vallejo alumíniummal szárazecseteltem.
A vakítás ellen védő fekete festést és az orron és a taposólemezeket a szárnyon szintén maszkolni kellett. Az orr festésénél a pilótakabint letakartam, és az íves részt, ami a maszk alatt volt, utólag ecsettel festettem meg. A matricázás nagyon egyszerű, a matricák jó minőségűek, és nincs túl sok.
A kész makett
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a képek feltöltése után vettem észre egy zavaró hibát. A vakításvédőt nem szimmetrikusan festettem, ezt utólag javítottam. Ha már nekifogtam, húzott szálból csináltam antennát is. Következzenek a képek:
Végül egy kiadós videó, amely bemutatja a gépet:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése